متن خبر تولید ملی :

به گزارش ایرنا، اعضای تیم دانشجویی کمیکار دانشگاه محقق اردبیلی که نام ˈونداˈ به معنای امید و آرزو را برای خود برگزیده اند، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: شعار ˈما می توانیمˈ برای جوانان ایرانی در همه حال، دست یافتنی است.

ˈسیدمحسن مقیمیˈ یکی از اعضای این گروه با اشاره به اینکه این مسابقات با ساخت خودروهای شیمیایی کوچک با سوخت سازگار با محیط زیست، آغاز خوبی برای بروز خلاقیت دانشجویان رشته مهندسی شیمی است، اظهار داشت: جوانان نخبه و مبتکر نیازمند عرصه ای برای آغاز فعالیت های خود هستند.

حمایت از کار

وی افزود: تبدیل علم به محصول،مساله مهمی است که در کشورهای پیشرفته به آن بهای زیادی داده می شود و لازم است دانشجویان ما با خودباوری و اعتماد به نفس در این زمینه گام بردارند.

یکی دیگر از اعضای این تیم گفت:برگزاری چنین مسابقاتی با کار گروهی و دیدن نتایج زحمات سایر دانشجویان کشور در یکجا، روحیه نشاط و رقابت را در دانشجویان زنده و ظرفیت های نهفته را در میان آنها فعال می کند.

ˈمیترا رضاییˈ با اشاره به حضور خودروهای دست ساز با کیفیت مناسب و ضریب خطای پایین در این مسابقات، افزود: اگر قانون موجود در این مسابقات ارتقا یابد و هر سال فضای رقابتی تری را نسبت به سال قبل ایجاد کند، شاهد ظهور پدیده های ارزشمندی در صنعت خودروهای شیمیایی خواهیم بود.

ˈفاطمه پاک نیاˈعضو دیگر این تیم تاکید کرد:در صورتی که بستری فراهم شود تا دانشجویان بتوانند با همکاری نزدیک صاحبان صنایع و تلفیق دانش خود با امکانات آنها به تحقیق و تولید بپردازند، علم تئوریک دانشگاهی، دریچه ای به سوی فناوری و پیشرفت کشور خواهد گشود.

یکی دیگر از دانشجویان شرکت کننده در هفتمین دوره مسابقات کشوری کمیکار به مشکلات دانشجویان مبتکر اشاره و بیان کرد: دانشجویان ما دارای استعدادهای فوق العاده ای هستند که در بسیاری موارد توسط استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها نادیده گرفته می شود.

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: برخی دانشگاه ها با بی اعتنایی به طرحهای مبتکرانه دانشجویان،آنها را ریسک دانسته و هیچ مسوولیتی را در قبال آنها نپذیرفته و روبرداری از نسخه های قدیمی را ترجیح می دهند.

یک عضو تیم کمیکار دانشگاه صنعتی بابل نیز با اشاره به تکاپو، انگیزه و تلاش دانشجویان رشته مهندسی در ساخت ماشین های شیمیایی، گفت: این دانشجویان در طول یکسال تلاش، آزمون و خطا اقدام به ساخت خودروهای کوچکی می کنند که بدون سوخت فسیلی و با واکنش های شیمیایی و الکتروشیمیایی سازگار با محیط زیست کار می کنند.

ˈسیده فاطمه حسینیˈچنین بستری را فرصت مغتنمی برای پیوند علم با صنعت و تولید دانست و افزود: دانشجویانی که با علاقه، انگیزه و پشتکار به آموخته های کتاب های درسی اکتفا نکرده و به تولید در عرصه ای هرچند کوچک روی آورده اند با حمایت و مشوق مسوولان و صاحبان صنایع، ظرفیتی ارزشمند برای تولید ایرانی محسوب می شوند.

یکی دیگر از اعضای تیم ˈتیرنگˈ دانشگاه صنعتی بابل بیان کرد: حضور ۴۶ تیم که هر یک دستاوردی از خلاقیت خود را برای رقابت با دیگران آورده اند، فرصت مناسبی برای تبادل نظر با دیگر مبتکران دانشگاه های مختلف است.

ˈسید هاتف میرانیˈ تاکید کرد: در این مسابقات، علاوه بر پوسترهایی که برای داوری ارایه می شود، در باره چگونگی تولید و سازوکار خودروها توضیحی داده نشده و ویژگی تولیدات برتر و دستاوردهای این مسابقات به هیچ شکل معرفی نمی شود.

وی تصریح کرد:رونق و ارتقای تولید ملی در گرو اشاعه دستاوردهای علمی و بالارفتن روز به روز سطح کارهای علمی است که این امر نیز با ارایه ساز و کارهایی برای بهبود کیفیت اختراعات، معرفی و حمایت از آنها حاصل می شود.

یکی از دانشجویان نیز نبود حمایت مالی از ابتکارات و اختراعات دانشجویان مقطع کارشناسی را معضلی جدی بر سر راه کاربردی شدن تحقیقات دانشجویی دانست و گفت: برای راهیابی به این مسابقات و اقناع حس تحقیق و ابتکار خود و با هزینه ی شخصی اقدام به ساخت خودروی کوچک شیمیایی کردیم.

وی افزود: نبود چنین حمایت هایی می تواند انگیزه و خلاقیت جوانان دانشجو را تحت الشعاع قرار دهد و آنها را از طی ادامه مسیر بازدارد.

وی بی توجهی استادان به دانشجویان مقطع کارشناسی را معضل دیگری دانست و تاکید کرد: این مقطع، مقدمه و آغازی برای تلاش آینده، بهره برداری از آموخته های دوران تحصیل و تبدیل علم به محصول است اما بی توجهی برخی اعضای هیات علمی دانشگاه ها به دانشجویان مقاطع پایین تحصیلی می تواند انگیزه فعالیت های بعدی را در آنها کمرنگ کند.

عضو تیم کمیکار دانشگاه تهران نیز با اشاره به توان، خلاقیت و ظرفیت بالای دانشجویان ایرانی به تولید و بالندگی گفت: شرکت های تولیدی و صنایع با استفاده از این ظرفیت های بالقوه می توانند علاوه بر بهبود کیفیت محصولات خود، به رونق اقتصاد داخلی نیز کمک کنند.

ˈمحمد صالح وثوقیˈ افزود: دانشجویان مهندسی شیمی هر سال با ابتکار و خلاقیت خود خودروهایی را با کیفیت بالا می تولید می کنند که توجه به این تولیدات با سوخت های جایگزین سوخت های فسیلی بعنوان انرژی های آلاینده و تمام شدنی، کمک شایانی به آینده اقتصاد و سلامت کشور است.

تبدیل ˈعلم به ثروتˈ و ˈآموخته ها به دستاوردهاˈ، بهترین بستر رونق تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه جوانان این مرز و بوم است.

توجه و حمایت از ظرفیت دانشجویان و دانش آموزان خلاق و مبتکر، بعنوان آینده سازان و سرمایه های اصلی سازندگی و آبادانی ایران اسلامی، نقطه آغاز حرکت به سمت پیشرفت و خودکفایی کشور است.

این نقطه آغاز با تلفیق حمایت صاحبان صنایع و تولید کنندگان از پژوهش های دانش بنیان و کاربردی، پشتوانه ای محکم از اعتماد و خودباوری برای خودکفایی می سازد که چرخ صنعت کشور را با مغزهای متفکر به گردش درخواهد آورد.

هفتمین دوره مسابقات کشوریˈکمیکارˈ(طراحی ماشین های شیمیائی) روزهای ۱۵تا ۱۶ شهریور ماه جاری در دانشگاه کاشان در حال برگزاری است.

در این رقابت های علمی و دانشجویی حدود۲۵۰ شرکت کننده در قالب ۴۶ تیم دانشجویی سه تا شش نفره از دانشجویان رشته های مهندسی شیمی، برق، مکانیک و شیمی دانشگاه های سراسر کشور با هم به رقابت می پردازند.

ˈکمیکارˈ، یک مسابقه برای دانشجویان رشته مهندسی شیمی است که سالانه در جهان در دو بخش طراحی پوستر و پژوهشی برگزار می شود.

در این مسابقه، شرکت کنندگان باید خودروهایی بسازند که از یک اندازه خاص بزرگتر نباشد و بتواند راهی را که اندکی پیش از مسابقه از آن آگاه می شوند با حمل میزانی از آب که اندکی پیش از مسابقه مقدار آن اعلام می شود، بپیمایند.

نیروی پیش راننده خودرو باید یک ماده شیمیایی باشد و محیط زیست را آلوده نکند و هیچ گاز یا مایعی دیده شدنی را پدید نیاورد و هیچ باتری تجاری نیز در ساخت آن به کار نرفته باشد.

منبع : ایرنا

یک دیدگاه برای برای “رونق تولید ملی ، پیوند خلاقیت دانشجویان”

  1. سیاوش
    آبان ۱۶, ۱۳۹۱ در ۱:۴۴ ب.ظ

    ما میتوانیم ، ولی نمی خواهیم ، نمیگذارند که بتوانیم !

دیدگاه خود را ارسال کنید

*

code

تولید ملی، تولید ایران، سال تولید ملی، تولید ملی حمایت، حمایت از تولید ملی

ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص تولید ملی

تولید ملی : حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی با  که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، دولت را مکلف کردند برای تسریع در عملیاتی کردن این سیاست‌ها در کمترین زمان ممکن، راهکارها را تنظیم کرده و... "ادامه خبر"

تولید ملی در گرو زیربنای اطلاعاتی

تولید ملی : تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، شعاری بود که در ابتدای سال، باعث ایجاد دلگرمی تولید کنندگان و کارکنانشان شد، دلگرمی که متاسفانه خیلی به درازا کشیده نشد. در همین راستا، به بیان نامه ای که اخیراً برای جناب آقای مرتضی بابایی تهیه کننده... "ادامه خبر"

تبدیل تهدید به فرصت با حمایت از تولید ملی

تولید ملی : تولید ملی در این تلاطم بازار ارز دچار چالش هایی گشته است که نه بر تولید کننده که به صورت مستقیم با این مسئله مواجه است ، و نه بر مصرف کننده داخلی که افزایش قیمت تمام شده محصولات را لمس میکند ، پوشیده نیست . تحریم ها و کارشکنی های صورت گرفته از سمت دولت... "ادامه خبر"

تولید ملی ، همت ملی ، راهکاری برای حمایت از تولید

تولید ملی : تولید ملی در بسیاری از جنبه ها قابل تحلیل است و این که چه راه هایی ما را به تحقق این مهم میرساند ، همواره از جنبه های متعددی مطرح شده است . اما امروزه در بسیاری از تحلیل ها و نقد هایی که در خصوص تحقق شعار سال یعنی تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی... "ادامه خبر"

تولید ملی کماکان اولین اولویت کشور

تولید ملی : تولید ملی امروزه در چه جایگاهی در کشور قرار دارد ؟ با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم بجنورد در خصوص تولید ملی و نیز اوضاع اقتصادی اخیر کشور و تشدید تحریم ها ، همگان بر این باور هستند که تولید ملی کماکان اولین اولویت کشور بوده و مسئولین و... "ادامه خبر"

جای خالی تولید ملی در سینما

تولید ملی : الف – شاهرخ صالحی کرهرودی: ایران پس از انقلاب اسلامی توانسته است با بهره‌گیری از “کار و سرمایه متخصصان ایرانی” در بسیاری از عرصه‌های مورد نیاز کشور به خودکفایی رسیده و بتواند با بهره‌گیری از “تولید ملی” در راستای حذف وابستگی‌ها گام... "ادامه خبر"

دشمن شماره یک تولید ملی عدم بکارگیری فارغ‌التحصیلان است

تولید ملی : مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه : تحقق اهداف سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مدنظر رهبر فرزانه انقلاب تنها راهکار برون‏رفت از مشکلاتی است که دشمنان ایجاد کرده‏ اند. خسرو عزیزی سه‌شنبه شب در نخستین هم‏اندیشی... "ادامه خبر"

مهمترین ثروت مورد نیاز رونق تولیدملی چیست؟

تولید ملی : اگر مهمترین ثروت کشور برای رونق تولید ملی نه نفت است، نه تمدن، نه اعتماد به نفس و بلند پروازی، نه قوانین حمایتی، نه صنایع دانش بنیان حال و آینده، پس این ثروت چیست؟ به گزارش تولید ملی ، قتصاد ما باید “مغز محور” باشد. از ابتدا بگذارید مشخص کنیم که... "ادامه خبر"

تشکیل کمیسیون تولید ملی منوط به توافق

تولید ملی : جعفر قادری با اشاره به برگزاری دو جلسه نمایندگان مجلس ومسئولان دولتی برای بررسی مشکلات اقتصادی کشوردر هفته گذشته اظهارداشت: در تعطیلات مجلس دو جلسه مشورتی با مسئولان دولتی برگزار شد که البته به دلیل تعطیل بودن مجلس و عدم حضور همه اعضای تعیین شده... "ادامه خبر"

تشکیل فراکسیون تولید ملی در مجلس نهم

تولید ملی : حسین گروسی نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی، از تشکیل فراکسیون تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی خبرداد و گفت: هم اکنون ۱۹۰ نفر از نمایندگان عضویت این فراکسیون را امضاء کرده اند و این فراکسیون هفته آتی تشکیل جلسه می دهد. وی در ادامه درباره... "ادامه خبر"

رونق تولید ملی ، پیوند خلاقیت دانشجویان

تولید ملی : به گزارش ایرنا، اعضای تیم دانشجویی کمیکار دانشگاه محقق اردبیلی که نام ˈونداˈ به معنای امید و آرزو را برای خود برگزیده اند، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: شعار ˈما می توانیمˈ برای جوانان ایرانی در همه حال، دست یافتنی... "ادامه خبر"

چه اقداماتی به تولید ایرانی لطمه می‌زند؟

تولید ملی : مزیت رقابتی شاید بتوان کلیدی‌ترین واژه را در بحث تولید ایرانی و حمایت از آن، مفهوم «مزیت رقابتی» دانست. این اهمیت از آن جهت است که سنگ بنا و محور تمام بحث‌های مربوط به رقابت میان بنگاه­ها با یک‌دیگر و هم‌چنین رقابت میان بنگاه‌های داخلی با رقبای... "ادامه خبر"

الزامات تولید ملی در شرایط تحریم

تولید ملی : گروه اقتصادی برهان/ کرم سلیمانی؛ شرایط کنونی کشور از چند جهت حساس است. از یک طرف غرب تحریم‌های نفتی برضد کشور را آغاز کرده، تحریم‌هایی که به اعتقاد برخی پاشنه‌ی آشیل اقتصاد کشور را هدف‌گذاری کرده است. از طرف دیگر دولت فاز اول هدفمندی یارانه‌ها را... "ادامه خبر"

چاه ویل «ولع مصرف» در مسیر تولید ملی

تولید ملی : حمایت از کار و سرمایه ایرانی را نمی‌توان و نباید تنها به وجه تولید فروکاست. این سکه روی دیگری نیز دارد که همانا مقوله مصرف و مصرف کننده است. فارغ از سیاست‌های حمایتی از تولید کننده داخلی، مانند طرح ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی مصرف کننده نیز... "ادامه خبر"

کاهش ۳۰ درصدی حجم ترانزیت کالا در مرزهای کشور

تولید ملی : مدیرعامل شرکت حمل و نقل بین‌المللی شامخ فرابر، با بیان این که حمایت از تولید ملی در صورت فراهم کردن زمینه‌های رشد صنایع تولیدی در کشور، موجب تقویت نوآوری و بروز خلاقیت صنعتی می‌شود، یادآور شد: هرگونه ضعف و نقصانی در حمایت از تولید ملی می‌تواند... "ادامه خبر"

حامیان سایت تولید ملی :
طراحی سایت ف.ا ام البنین (س)

صفحه اصلی سایت تولید ملی | درباره سایت تولید ملی | ثبت محصولات در سایت تولید ملی | تبلیغات در سایت تولید ملی | جستجوی پیشرفته در تولید ملی